top of page

מה זה ICS?

אז מה זה בעצם קרניו-סקראל אינטגרטיבי, או בקיצור ICS?


חשבו שנייה על היום-יום שלכם. אתם קמים בבוקר, זזים ממקום למקום, מרימים דברים, אוכלים ושותים. הקיבה מעכלת מזון, הכליות מסננות נוזלים והריאות מספקות חמצן. וכל הדברים האלה קורים במקביל, ועל כל מכלול הפעולות המורכב הזה, אחראים מרכז הבקרה, העיבוד וקבלת ההחלטות של הגוף שלנו, המוח, שנמצא בתוך הגולגולת, הקרניום באנטומית, והחלק שמעביר את ההחלטות האלה הלאה לגוף, עמוד השדרה עד עצם האגן, הסקרום. זוהי המערכת הקרניו-סקראלית.


המערכת הזאת, אחראית על סנכרון הרקמות השונות שפועלות בגוף שלנו בסינרגיה מושלמת. שרירים ועצמות, פאשיה, כלי דם ועצבים, כולם פועלים יחדיו על מנת ליצור את כל הדברים הבסיסיים כל כך שאנחנו מבצעים.


הרעיון בטיפול הוא מאד פשוט. הגוף יודע הכי טוב. הוא זה שנלחם בנגיפים, הוא זה שמאחה עצמות שבורות והוא זה שיוצר זכרון תאי למלחמות עתידיות. הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לא להפריע, ולדאוג שכמה שפחות דברים יפריעו לו לעבוד. כמטפלים, אנחנו בעצם המנהלים האדמיניסטרטיביים שלו, עושים את העבודה השחורה ונותנים לו לנהל את העניינים.


דוגמא טובה היא מערכת הכבישים שלנו. יש לה תפקיד אחד, להביא אותנו ממקום למקום. לצורך כך יש לנו מכוניות הנוסעות על כבישים, הנשלטים על ידי רמזורים הנשלטים על ידי מערכות מחשוב ומרכז בקרה האחראי על הפעולה המשולבת שלהם.


עכשיו, כל דבר שישתבש איפשהו בסיפור הזה יצור פקק, וימנע מאיתנו את המטרה, שהיא לנוע. כשאנחנו עומדים בפקק אין לנו מושג למה. יכול להיות שמכונית נתקעה על הנתיב, או שיש יותר מדי מכוניות על הכביש, הרמזורים לא עובדים, או שבכלל הבעיה במרכז הבקרה והרמזורים משתוללים עם צבעים משתנים. לא משנה ממש מה הסיבה, התוצאה היא זהה, בלגאן.


הגוף עובד באותה צורה. זה לא משנה אם הסיבה היא שריר מכווץ מעודף שימוש, אספקת דם מוגבלת לאזור מסויים, לחץ על עצב, איבר פנימי שיצא מאיזון בעקבות פעילות לקויה או חוסר יכולת של המוח לשלוט במתרחש, התוצאה היא אותה תוצאה. בשפה של הגוף זה כאב, הגבלת תנועה ותפקוד לקוי.

אתם נוסעים צפונה ויש תאונה בכביש 2? כולם יסעו דרך כביש 4 ופתאום יווצר בו פקק. הגוף? אותו דבר. כואב לנו במקום מסויים? ממש לא בטוח שהבעיה היא שם.


נניח שהרכב מהתאונה בכביש 2 נשאר שם, וחוסם נתיב. האם זה משנה האם עבר שבוע, חודש או 10 שנים? עד שלא יגיע גרר לפנות אותו, יש שם נתיב חסום. נקעתם את הקרסול? נפלתם על עצם הזנב? חטפתם מכה חזקה בראש? הייתם מעורבים בתאונה? אם לא טופלתם כראוי אולי הנתיב שם חסום, ויהיה סיבה פוטנציאלית לכאבים איפשהו בגוף מתישהו בעתיד.


הכל משפיע והכל מושפע מהכל.


הרעיון בקרניו סקראל אינטגרטיבי הוא להבין מי תקוע ולמה? מי פה יצא מאיזון ומי פה גורם לכל הבלגאן, למצוא אותו לתקן אותו ולתת לגוף לעשות את שלו.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page