top of page

אמנות המגע הקשוב - ICS


היום נרחיב על אחת מ-2 האיכויות המרכזיות המשמשות אותנו במהלך הטיפול, המגע.


נסו לדמיין את הפעם האחרונה שבה יצאתם לטבע. אחד המשחקים החביבים עלי הוא לגעת בחומרים השונים בעיניים עצומות ולנסות להבין מה הם. האם זו אבן? או עץ? עלה? כשחושבים על זה רגע, מדובר במשימה די פשוטה. כי לכל חומר בטבע יש תחושה שונה ומרקם שונה. אבן היא דחוסה, ענף של עץ הוא אלסטי, וכך גם לחומרים כמו מתכת וזכוכית יש מרקם ייחודי המאפיין אותם.


אם אנחנו מקשיבים לידיים שלנו, הן יודעות לספר לנו סיפור שלם. כמו בטיול ביער, גם הגוף שלנו בנוי מחומרים שונים, וכך גם התחושה שלהם במגע. לרובנו קל לחוש בהבדל בין עצם לשריר, אך למעשה, הכלל הזה נכון לגבי כל הרקמות בגוף. לרקמת הפאציה תהייה איכות מגע שונה מאשר מגע בשכבת הנוזלים, ולכל אחת תהייה איזשהו ניואנס שמבדיל אותה מהאחרות.


אבל זה לא הכל. כמו שלאותו החומר במצבים שונים יהיו מאפיינים שונים, כך גם בגוף. כפי שיש הבדל בין עץ יבש שנפל לפני שנים מול עץ בשנותיו הראשונות, כך יהיה הבדל בין רקמה "תקינה" ל"לא תקינה". בין איך שמרגיש שריר במצב מכווץ או רפוי, עצם במצב "תקין" או לא, והדבר נכון לכל הרקמות.

כשצוללים לעומק, ניתן לחוש בהבדלים כמו מידת הדחיסות של עצם או רמת המתיחות של שריר במקומות וזמנים שונים, האלסטיות של הפאציה וחוסר בתנועה של הנוזלים.


בעזרת מיומנות שנרכשת בתהליך ארוך, אנחנו לומדים להרגיש את ההבדלים בין הרקמות והמצבים השונים שלהם, מה שבעצם מהווה צעד ראשון באבחון.


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page