top of page

פחד


לפחד פנים רבות. כשאתה תינוק התחושה שמא נשארת לבד ללא השגחה יכולה לעורר היסטריה ובעתה קיומית. מפגש אקראי עם נחש שמגיח מהשיחים בחצר יכול לעורר תחושות פיזיות מאד לא נעימות, וגם הרגע בו ירד החיוב החודשי באשראי הוא פוטנציאל חרדה אמיתית לרבים מאיתנו.


היום, אני רוצה לדבר על פחד מסוג אחר. הפחד הזה טמון עמוק עמוק בתוכנו ומסתתר בנבכי נפשנו, לא תמיד נוכח ונגיש לתודעתנו, ואשף בטשטוש עקבות וביצירת מחזות תעתועים. הפחד הזה, הוא הפחד מהעוצמה שבתוכנו.


שנים של עיצוב תודעה, נורמות חברתיות של מה נכון ומקובל ומה לא, כמה חשובה יציבות ושעדיף להמנע מהרפתקאות מיותרות, כל אלה הצליחו להערים עלינו.


כשאנחנו מנסים לחשוב אל מחוץ לתלם, לגדול ולהתרחב, לעקם קצת את חוקי המשחק ולקחת הימורים, הוא מגיע חמוש בסוללת עורכי דין ממולחים ומתוחכמים: אולי זה לא הזמן, הרי רק ילדתי/ עברנו דירה/ החלפנו מכונית/ אני הולך לקבל קידום בעבודה? אולי זה יקר מדי ולא יחזיר את ההשקעה?, מה עם זה לא הכיוון הנכון וכדאי לי להשקיע במשהו אחר? אולי אני לא מספיק טוב? אולי כדאי שאני אלמד קודם עוד קורס או שניים ואז? אולי טוב לי בכלל להמשיך ולעשות את מה שאני עושה עכשיו?


הפחד וסניגוריו, הצליחו לגרום לנו להאמין באמת ובתמים לפחד ממה שיקרה אם לא נצליח. הוא כל כך טוב במה שהוא עושה, שהוא הצליח לגמרי להסיט אותנו מהפחד האמיתי שלנו - הפחד שנצליח. שנצליח לעזוב את העבודה שלנו שהיא "בסדר" ונמצא עיסוק שמרגש אותנו. שניקח את הכשרון הייחודי שלנו ונצליח לסחוף אחרינו אנשים בתשוקה אינסופית, שנחייה חיים מלאי משמעות ושמחה מהעשייה שלנו, ושנכניס סכומי כסף שיאפשרו לנו להגשים את החלומות שלנו.


בחנו את עצמכם, ותענו על כך בכנות - מהו הפחד שמגביל אתכם ועוצר אתכם מלחיות את החיים כמו שתמיד רציתם? והאם לפחד הזה יש זכות קיום?


"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו - לא האפלה שבתוכנו - שמפחיד אותנו יותר מכל. אנחנו שואלים את עצמנו - איזו זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב? למען האמת - איזו זכות יש לך לא להיות? אין שום-דבר נאור בלהצטמק כדי שאחרים לא ירגישו חסרי-ביטחון. ככל שניתן לברק שלנו להאיר אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד"


מריאן ויליאמסון, מתוך הספר "בחזרה לאהבה"

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page