top of page

איך (לא) עושים ספורט - הונאת הענק האולטימטיבית



מי שמכיר אותי טוב יודע שקשה מאד לצפות איזה אדם הוא עומד לפגוש לאחר שלא התראינו זמן מה. אופציה אחת, היא מעין שילוב מוצלח במיוחד בין כריסטיאנו רונאלדו לנזיר בודהיסטי. רזה, בריא, רץ חצי מרתון פעמיים ביום, ועושה הפסקות במדיטציה רק כדי לעשות שכיבות סמיכה. והאופציה האחרת? אל באנדי ביום רע במיוחד. יש אנשים שיעידו על ערב מסויים, בו הספיקו לראות אותי בולס באכזריות ארוחת ערב מלאה, ואחריה רבע מגש פיצה, המבורגר, רול אנטריקוט וכל זה רק כדי לחזור הביתה ולהתעלף על הספה תוך כדי בליסת חפיסת אמ.אנ.אם. מיותר לציין שבתקופה הזו ספורט לא נכלל בדיאטה היומית.


אז למה המניה דיפרסיה הזו ולמה לעזאזל זה כל כך קשה לגרום לעצמנו לנוע? המחשבה הזו תוקפת אותי לעתים קרובות, ואני בטוח שגם אתכם. איך יכול להיות שאותו אדם, שרק לפני חודש אכל בריא ועשה מלא ספורט, לא מסוגל ליטרלי לקום מהכורסא אלא אם כן זה לכיוון המקרר? ואני לא מדבר עכשיו על לצאת עכשיו לריצה של 40 דקות, אני מדבר על לעשות סט אחד של כפיפות בטן. דקה עבודה. ראיתי על זה פעם תכנית, המוח שלנו מכור בטירוף לגירויים שיתנו לו לנוח, לא בא לו לעבוד קשה. זה מדהים עד כמה קל לנו לשבת 12 שעות מול הטלויזיה ומנגד כל כך קשה לנו לזוז במשך דקה. דקה!


אני מודה שהמחשבה הזו מטרידה אותי במשך הרבה זמן, והבנתי שאני פה בבעיה. יש פה קרב אימתני על אורח חיים ביני, האדם הנאור, לבין המוח שלי, הרפה השמן והעצלן. ואז זה הכה בי! אני צריך למצוא דרך לעבוד עלי! אני הרי ממש טוב בלעבוד על עצמי בהרבה דברים, אז אולי אני אעבוד על עצמי גם בנושא הזה? אולי בעצם יש דרך לעשות ספורט בלי לשים לב. כי הרי בסוף מה זה ספורט? שם מכובס לתנועה, דופק שעולה וגוף שמזיע.


אולי בעצם יש דרך לקחת את הדברים שגם ככה נגזר עלי לעשות במשך היום, ולשפץ אותם כך שיהיו בהם אלמנטים של ספורט? תנועה, דופק שעולה וגוף שמזיע, זוכרים? הרי לאבות אבותינו, שהיו אנשים בריאים וחסונים, לא היה בלוז ריצה של 40 דקות 3 פעמים בשבוע ופעמיים חדר כושר לחיזוק שרירי הירך. הם פשוט חיו ובתוך מכלול הפעולות של החיים שלהם היה טבוע ספורט, חיזוק ותנועה, באופן אינהרנטי. אז איך עושים את זה, איך משלבים בחזרה פנימה?


כמה דוגמאות לאיך (לא) עושים ספורט:

(בסוף הפוסט תמצאו לינקים עם מלא קישורים לכל הספורט שרק תרצו)

  1. האדם הממוצע משתין 4-10 פעמים ביום, ואנחנו גם ככה עומדים, אז למה לא לעמוד על קצות האצבעות לשפר את תפקוד קשת כפות הרגליים ושיווי המשקל? לנשים שביננו, אותו סידור תקף על צחצוח שיניים ובעצם על כל הזדמנות שבה אנחנו עומדים במקום ובוהים בקירות.

  2. רואים כדורגל ישראלי בטלויזיה? נצלו את השיממון שעל המסך ואת השעון שבפינה לתרגילי בטן. הסידור הזה עובד גם למי שמחבב חדשות או כל תכנית אחרת.

  3. ותרו על מעלית, תחנו רחוק מהיעד, תנו לכלב לקחת אתכם לסיבוב או תספרו לעצמכם כל שקר שיגרום לכם ללכת עוד קצת ברגל.

  4. עשיתם ילדים? מעולה, הגיע הזמן שיתנו בחזרה. ילדים קטנים זה אחלה משקולת. והנה לכם סטים בחדר הכושר של החיים. יש ילדים בגילאים שונים, בכלל טוב, הרווחתם גיוון. חושבים שאני לא מבין כלום וכשיהיו לי ילדים אני אבין? אולי, אבל עדיין שווה לנסות.

  5. יושבים מול מחשב? אפשר גם לעמוד, ואפילו לעשות סקווטים תוך כדי. אפשר להניע את המפרקים תוך כדי שמקלידים. אני ממש עושה את זה עכשיו, נשבע.

  6. יוצא לכם להתקלח? נפלא. למה לא להתכופף ולמתוח קצת רגליים? אולי לסבן אזורים מרוחקים תוך כדי מתיחה? להניע את כל האיברים מהראש ועד לרגליים?


יש לכם עוד רעיונות? נפלא, בואו ספרו לכולנו בתגובות. ביחד ננצח את המוח ונראה לו מי שולט פה בעניינים


"אם אתם לא יכולים להיפטר מהשלדים שבארון, כדאי שתלמדו אותם לרקוד"


– ג'ורג' ברנרד שו



קישורים:


https://www.youtube.com/watch?v=ugCBeZC91vM...

https://www.youtube.com/watch?v=l5K7YBuKJ6g...


16 צפיות0 תגובות
bottom of page